A prémium vodkák világában a Grey Goose úgy tudott kitűnni a sorból, hogy egyáltalán nem rendelkezik orosz gyökerekkel, ez azonban közel sem az egyetlen különlegesség az ital kapcsán.
A vodkarajongók általában hajlamosak ugyanolyan szigorúak lenni kedvenc italukkal kapcsolatban, mint azok, akik odáig vannak a skót whiskyért és az angol ginért – vagyis egy adott országhoz kötik a kérdéses párlatot. A vodka esetében ez határozottan Oroszország!
Emiatt rendkívül nehéz dolga van minden olyan vodkának, ami nem ebben az országban készül, illetve nincs hozzá köze legalább közvetett formában. Bár sokan elfogadták még alternatívaként a lengyel és a finn vodkát, azonban a franciákat a többség inkább a borokkal vagy a pezsgőkkel azonosítja.
Ezt a berögződést írta felül alapjaiban a Grey Goose vodka, mely a kilencvenes évek közepén került először piacra, azóta pedig meglepően nagy népszerűségre tett szert annak ellenére is, hogy a gyártó határozottan a prémium kategóriát szeretné megcélozni vele, ami árcéduláján és ízvilágán egyaránt érzékelhető.
Miközben a legtöbb prémium minőségű vodka története több évtizedes múltra nyúlik vissza, addig a szürke ludakkal azonosított Grey Goose kifejezetten fiatal párlatnak tekinthető, hiszen egy Sidney Frank nevű úriember a kilencvenes évek közepén tette le a márka, illetve az ital alapjait, így alig negyed évszázados történet áll mögötte.
Sidney soha nem titkolta, hogy a Grey Goose vodkával egy a kilencvenes években egyre erősödő francia társadalmi réteget, a hirtelen meggazdagodó vagy gazdag szülői háttérrel rendelkező fiatalokat szerette volna ellátni egy príma itallal, aminek a tervezését több hónapos kutatómunka előzte meg.
Ennek során megvizsgálta az összes olyan vodkát, ami csak elérhető a piacon, majd ezek alapos tanulmányozásával, illetve a Cognac régióra jellemző alkohollepárlási sajátosságok felhasználásával elkészített egy italt, aminek az alapját a kiváló minőségű francia búza, valamint a Champagne mészkőrétegein átszűrődött és megtisztult kristálytiszta forrásvíz adja.
A Grey Goose vodka készítésének minden egyes lépését gondosan ellenőrzi a gyártó, így a válogatott alapanyagokat vagy a lepárlást megelőző, öt lépésből álló titkos folyamatot, ami alapvető fontosságú ahhoz, hogy végül egy olyan ital szülessen, ami minden tekintetben megérdemli a legmagasabb szintű jelzőket.
A minőség és a gondos odafigyelés mellett természetesen a Grey Goose marketinges csapatának, de leginkább a tulajdonos páratlan marketingérzékének legalább akkora szerepe van abban, hogy a kérdéses francia vodka ma a legjobbak között tartható számon. Ehhez pedig vajmi kevés köze van annak, hogy az elnevezés és a palackozás szoros összhangban áll egymással.
Nyilván az egységes megjelenés sem volt rossz hatással az italra, hiszen az üvegen látható repülő ludak azonnal beazonosíthatóvá teszik a vodkát, azonban fontos kiemelni, hogy a Grey Goose már a kezdetektől is megpróbált többnek látszani, mint ami valójában. Példának okáért a vodka minden egyes palackját fadobozban szállították pontosan úgy, ahogyan a legjobb minőségű francia borokat.
Az italgyártó legzseniálisabb húzása azonban az volt, amikor szó szerint pszichológiai hadviselésbe kezdett a piac és a fogyasztók kapcsán. Elkezdtek ugyanis olyan reklámokat készíteni és leadni mindenfelé, aminek részeként azt hirdették, hogy a Grey Goose egy a prémium kategória legmagasabb szintjét képviselő vodka.
Hogy ezt nyomatékosítsák, a palackok árát egyik napról a másikra megháromszorozták, amivel az emberek rögtön úgy érezhették tudat alatt, hogy egy igazi prémium itallal van dolguk, amihez egy halom nagyszerű trükk csatlakozott.
Példának okáért a gyártó változtatott a palack nyakán is, magassá és keskennyé tette azt, méghozzá konkrétan azért, hogy a bárok polcain sokkal magasabbra kelljen tenniük a dolgozóknak, vagyis a fogyasztók mindig kiemelt helyen láthatták.
Ennek köszönhető, hogy a Grey Goose vodka története közel sem hétköznapi, azonban nemcsak az alkoholos párlatok szegmensében, hanem a marketingvilágban is gyakran tananyagként oktatják a trükkjeiket, hiszen ez az ital határozottan ezeknek a fogásoknak köszönheti azt, hogy ilyen gyorsan jutott el olyan magas szintre, ahová más jó minőségű vodkák csak hosszú évtizedek alatt képesek.
A rendhagyó marketing sikerét mi sem bizonyítja jobban más, minthogy a Grey Goose vodka alig pár év leforgása alatt elképesztően sok díjat szerzett, 1998-ban már „best tasting” címmel büszkélkedett, nem sokkal az ezredfordulót követően pedig a márka használati joga 2,2 milliárd dollárért az American Bacardi Corporation kezébe került.
Ezzel a vodka gyakorlatilag világszerte elérhetővé vált a boltok polcain, méghozzá úgy, hogy a fogyasztók semmit sem vettek észre belőle a minőség tekintetében, hiszen a gyártó ragaszkodott hozzá, hogy a Bacardi se a recepten, se az elkészítés módján ne változtasson, hiszen ennek legalább olyan fontos szerepe volt a sikerben, mint a jó marketingnek.
Dacára annak, hogy egy fiatal italmárkáról van szó, a kínálatunkban is elérhető Grey Goose vodkák ma már többféle típusban, különféle ízesítéssel is beszerezhetők. Lássuk ezek közül a legismertebbeket.
Mint azt a neve is mutatja, a Grey Goose Original az igazi klasszikus francia vodka, az eredeti receptúra máig kimagasló minőségben készített változata, mely A+ minősítésű téli búzából és valódi forrásvízből készül, ötszörös desztillációjának köszönhetően pedig elképesztő tisztaság jellemző rá mind az ízvilág, mint a látvány tekintetében.
Nem véletlenül nevezték ki 1998-ban a világ legfinomabb vodkájának, ami mellett számos különleges díjjal jutalmazták, így rövidtávon vált élő legendává a luxusminőségű prémium vodkák világában, ami azért a hétköznapi emberek számára sem megfizethetetlen.
Tisztasága már illatában megjelenik, határozott és elegáns összhatást kelt egy kevéske virágos, határozottan édeskés háttérrel, miközben íze rögtön eszünkbe juttatja a gabonavodkák ropogós, kellemesen krémes és édeskés zamatát, amihez határozott, hosszú lecsengés társul, méghozzá rendkívül egyedülálló karakter mellett.
Miután világszerte egyre népszerűbbé váltak a különféle ízesített vodkák, természetesen a Grey Goose sem maradt ki a sorból, és belefogott néhány ilyen ital készítésébe, melyekre kivétel nélkül jellemző maradt a kimagasló prémium minőség, amihez határozottan intenzív aromák társultak.
Az egyik legjobban sikerült keverék a Grey Gooose Citron lett, mely a citrom frissességével tudta feldobni az eleve édeskés és gyümölcsös hatású francia vodkát, ami már az illatvilágban is megjelenik, hiszen egy rendkívül könnyed, mégis telt citrusosság szabadul fel az üvegből a felbontást követően.
Természetesen az ital leginkább az intenzív ízvilágával képes kitűnni a sorból, hiszen a vodka tisztaságához egy elképesztően frissítő hatású citromosság társul, ami az első kortytól az utolsóig elkísér majd minket, ezáltal a lecsengés során is kellemes tisztasággal marad meg a szájban.
Hogy nem csak a gyümölcsös vodkák világában tudott maradandót alkotni a Grey Goose, azt mi sem bizonyítja jobban más, mint ez a nagy népszerűségnek örvendő vaníliás párlat, mely igazi különlegességnek tekinthető, hála az italtípustól szokatlan édességnek, amit határozottan a vaníliának köszönhet a végeredmény.
Ennek köszönhetően a Grey Goose Vanília már a felbontást követően azonnal kijelöli a kötelező útirányt, a prémium vodka tisztasága ugyanis lágy, fűszeres, minden elemében vaníliás illatokkal tölti meg az orrot, ami az első korty után az ízlelőbimbókat is elvarázsolja.
Rendkívül komplex aromavilágról van szó, hiszen az eleve sokoldalú francia vodkát a vanília egy kellemesen édes és fűszeres karakterrel színesítette, így született meg egy olyan prémium minőségű ital, ami önmagában és koktélokban fogyasztva egyaránt képes alapvetően befolyásolni gyakorlatilag minden összetevőt, amivel csak találkozik.